Friday, October 14, 2005


NYC expo postcard, originally uploaded by Hugo Provoste.

Photo by Hugo Provoste; card designed by Richard Caraballo "Minusbaby"

1. No soy fotografo y no me siento fotografo aun, pero dedico gran parte de mi tiempo a estar observando mi entorno para capturar aquellos detalles que todos deberíamos detectar a cada segundo.

I am not a photographer; I don't feel I'm one yet. But I dedicate a great deal of my time observing my environment to capture those details that we should be perceiving every second.

2. Hace algun tiempo descubri que la fotografia ademas podia ser una gran ventana para mostrar parte de mi imaginacion y de aquel mundo interior que solo compartia con pocos y que ahora abro hacia nuestro compartido mundo racional, eso hizo que la fotografía pasara a ser, para mi, puro amor al arte y por supuesto comenzar a disfrutar de lo magico de expresar aquellos destellos que sin aviso invaden mi mente.
Constantemente estoy probando distintas tecnicas que mejoren la calidad de mis trabajos y para ello la camara que se cruce en mi camino me servira para lograr mis propositos, sea analoga o digital.

It has been some time since I discovered that photography could be a window to share my imaginative and my interior world, which I used to share only with a few. Now, I have opened this to the world and photography has become a pure love of art. Photography has led me to enjoy the magic of expressing those flashes that invade my mind.
I constantly practice different techniques to help improve the quality of my work. To me, it doesn't matter the camera that crosses my path (whether digital or film) as long as it serves my purpose.

3. Flickr es una gran comunidad virtual de gente dispuesta a compartir su alma reflejada, no solo en sus trabajos, sino tambien en sus palabras, eso fue lo que me atrajo a mostrar mi trabajo en Flickr y lo que me mantiene fuertemente ligado a el.

Flickr is a great virtual community where people are willing to share their souls not only in their artwork but in their words. That is what drew me to display my work on Flickr and what keeps with strong ties to it.

4. Why did I want to take part in the NYC Exposition?

Formar parte de NYC Exposition es una oportunidad de mostrar y expandir mi trabajo mas alla de Chile y tambien es un incentivo para continuar creando gracias a esta impresionante experiencia.

Being part of the NYC Exposition is an opportunity to showcase and expand my work beyond Chile. It is also an incentive to continue creating. Thanks for this impressive experience.


5. HUGS!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home



Blogs That Flickr
BackNext
• Join •
Homepage


Official PayPal Seal